Klasa III buduje i programuje roboty
Uczniowie klasy III w ramach lekcji informatyki stawiają pierwsze kroki w programowaniu i budowaniu robotów. Poznają zagadnienia z zakresu automatyki oraz sterowania programem silników i czujników robota. W grupach zbudowali swoje pierwsze roboty, wgrywali do nich programy sterujące, modyfikowali je według własnych pomysłów i wzięli udział w wyścigu robotów. Podczas zawodów było dużo emocji. Teraz czekają następne projekty do zbudowania - o wynikach oczywiście poinformujemy.
Pomoce dydaktycze zostały pozyskane w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości oparte na klockach LEGO. #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Zakupione roboty pochodzą z serii LEGO. Wykorzystany LEGO SPIKE Prime jest oparty o koncepcję STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics). Zestaw angażuje uczniów poprzez zabawę w rozwiązywanie problemów o różnym stopniu trudności, wspomagając kreatywność i ucząc krytycznego myślenia.
Aplikacja LEGO® Education SPIKE™ zawiera wprowadzenie oraz 4 moduły z ćwiczeniami obejmującymi przedmioty STEAM w zakresie zgodnym z programem nauczania, w których szczególny nacisk położono na inżynierię i informatykę. Ćwiczenia, stworzone z myślą o uczniach klas 3 - 8 SP i zoptymalizowane pod kątem 45-minutowych lekcji, mają nieustannie zachęcać dzieci na wszystkich poziomach zaawansowania do krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów.